מחשבון מענק הוצאות לעסקים פעימה שלישית

מחשבון מענק הוצאות לעסקים פעימה שלישית

רשות המיסים ממשיכה במאמצים ליישם החלטות הממשלה לגבי מענקים לעסקים מענקים לעצמאים ובעלי שליטה וכן את הפעימה השלישית להעברת מענקים לעסקים . על מנת לסייע בחישוב גובה המענק פרסמה הרשות מחשבון מענק הוצאות לעסקים פעימה שלישית

שלושה צעדים ומתקבל חישוב

על מנת לבצע חישוב במחשבון מענק הוצאות לעסק יש להכין את הנתונים הבאים :

  1. תאריך הקמת העסק ורישום ברשות המיסים
  2. מחזור מכירות בשנת 2019
  3. מחזור מכירות אפריל מרץ 2019
  4. מחזור מכירות אפריל מרץ 2020
  5. הכנסות הוניות אם היו במהלך שנה קודמת

ייתכן כי לפי מורכבות המענק ומחזור העסקים תדרשו לנתונים נוספים.

תשלום המענק מבוצע לפי החלטת ממשלה מספר 5015 שמטרתו מענק סיוע לעסקים בעד השתתפות בהוצאות קבועות בשל ההשפעה הכלכלית של התפשטות נגיף הקורונה. בכתבה זו סימולטור מענק הוצאות קבועות (פעימה שלישית)

חישוב ללא הרשמה לאתר האישי

כמו פעולות אחרות באתר רשות המיסים אין צורך להזדהות או להרשם עבור ביצוע חישוב בסימולטור מחשבון סכום מענק השתתפות בהוצאות קבועות – פעימה שלישית.

טופס בקשה לקבלת מענק לעצמאים בעלי שליטה פעימה שנייה ופעימה שלישית

הפעולות מבוצעות באתר האישי של רשות המיסים. ישנן הצהרות ונתונים שיש לספק באופן כנה ונכון כמתחייב על פי חוק. עצמאים רבים שהגישו בקשה למענק על בסיס הצהרה על ירידת הכנסות כבר קבלו אותו לחשבון הבנק שלהם. המענקים נעים בין 10500 שח לפי מחזור העסקים בשנת הייחוס לעומת מענק השתתפות בהוצאות שתלוי בגובה מחזור ההכנסה החייבת במס לשנת 2019.

מענק השתתפות בהוצאות משולם על ידי המדינה באמצעות רשות המיסים כסוג של פיצוי עבור נזק כלכלי לעסק ,ירידה במכירות ובמחזור העסקים בשל סיבה ברורה בשל הוראות הממשלה על סגירת בתי עסק בעקבות התפשטות הנגיף. באותה שורה נדגיש כי במקרה ובעסק שלך לא נרשמה ירידה של לפחות 25% לא יהיה זכאי העסק למענק.

שיעור מענק השתתפות בהוצאות לפי אחוז הירידה במחזור העסקים

שיעור ירידת המחזור אחוז הזכאות למענק
בין 25% ועד (כולל) 40% 10%
מעל 40% ועד (כולל) 60% 20%
מעל 60% ועד (כולל) 80% 35%
מעל 80% 50%

מקור הטבלה אתר רשות המיסים .

אתר הטפסים הישראלי טפסים להדפסה והורדה טבלאות מס הכנסה ורשות המיסים שעות פתיחה סניפי ביטוח לאומי מימוש זכויות איתור כספים אבודים לעצמאים ממקומות עבודה איתור ירושות הר הכסף החדש.