מנהלת תקומה טלפון בעלי תפקידים מכרזים כתובת

מנהלת תקומה טלפון בעלי תפקידים מכרזים כתובת

העוטף ישוקם?. מייד לאחר פתיחת מלחמת חרבות ברזל והשבת השחורה ב 07/10/2023, הקימה מדינת ישראל מנהלת חדשה, הכפופה למשרד ראש הממשלה למטרת שיקום עוטף עזה, השבת התושבים ופיתוח האזור. מה בכתבה?. מנהלת תקומה טלפון בעלי תפקידים מכרזים כתובת.

מענקי התארגנות ושיבה ליישובים העוטף כמה מקבלים 2024 

בתאריך 18/02/2024 סוכם שהחזרה תתאפשר החל מה-1.3.24. לפני חג פסח הודיע הביטוח הלאומי על תשלומי מענקי שיבה, מענק שיבה חד פעמי ומענק יומי. כל הפרטים באזור אישי ביטוח לאומי. 

עד מתי אפשר להישאר בבתי מלון במימון המדינה מפוני העוטף?.

מי שיבחרו להישאר בבתי המלון יוכלו לשהות בהם עד לתאריך 7.7.2024.

כמה מקבלים מענקי שיבה והסתגלות?. לפי החלטת ועדת העבודה והרווחה מיום 31/03/2024

עוד באתר דגל ישראל תמונות להורדה

 

הביטוח הלאומי בהודעה רשמית מענקי השיבה ישולמו לפני החג

מה משולם?. שני מענקי שיבה לזכאים. הראשון חד פעמי והשני לפי ימים. מענק שיבה יומי ישולם לזכאים שחזרו הביתה לדרום במהלך התקופה שבין 1/1/24 עד 29/2/24. למענק זכאים יישובים שהממשלה החליטה שתושביהם יכולים לחזור אליהם באופן הדרגתי והם לא שהו במקום לינה על חשבון המדינה במהלך תקופה זו. המענק השני, מענק שיבה חד פעמי ישולם למי שהפסיק את שהייתו במקום לינה במימון המדינה במהלך התקופה שבין 1/3/24 עד 1/6/24.

 

איזה מענק שיבה מגיע לי מביטוח לאומי

איזה מענק שיבה מגיע לי מביטוח לאומי

טבלת המענקים לפי תאריך עזיבת מקום האירוח על חשבון המדינה

תאריך עזיבת מתקן הקליטה מענק למבוגר מענק לילד
עד 17/3/2024 15360 7680
08/01/2024  – 01/04/2024 7680 3840
0204/2024 עד 01 למאי 3840 1920
שני למאי עד ראשון ליוני 1920 930

טלח. הנתונים הקובעים של המוסד לביטוח לאומי 

יחיד – 15,480 ש״ח.
זוג כ-30,960 ש״ח.
זוג עם ילד – 38,700 ש״ח.
וזוג +2 יקבלו כ-46,400 ש״ח.

סוכם שבמסגרת מתווה המענק, ייקבע מדרג בהלימה למועד החזרה והצרכים הנובעים ממשך תקופת ההסתגלות. החלטת ממשלה מפורטת תוגש לאישור הממשלה בהקדם.

מענק הסתגלות 2024

מענק הסתגלות 2024

היישובים הכפופים מנהלת תקומה טלפון בעלי תפקידים מכרזים כתובת

ראשית, לפני שניגש למידע אודות המנהלת החדשה, נספר לכם אלו יישובים מועצות אזוריות כפופות לפעילותה. מדובר בשטח המשתרע מזיקים ועד אבשלום, המושב הדרומי. על חשיבות פעילותה, יעידו הביקורים הממלכתיים לה היא זוכה. כך למשל, בתאריך 25/01/2024 ערך נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג יחד עם רעייתו מיכל, ביקור במטה.

איך יוצרים קשר עם המנהלת?. נכון לתאריך 28/01/2024 ניתן ליצור קשר באמצעות האתר. לא פורסם בשלב זה טלפון באתר המנהלת. 

מנהלת תקומה טלפון בעלי תפקידים מכרזים כתובת

מנהלת תקומה טלפון בעלי תפקידים מכרזים כתובת

אלו רשויות כפופות לפעילות המנהלת?.

שער הנגב

שדרות

אשכול

שדות נגב

חוף אשקלון

האם נתיבות נכללת במנהלת התקומה?.

היא נמצאת רק 8 קילומטרים מגדר המערכת ורצועת עזה, אבל באופן מפתיע, דווקא תושבי העיר נתיבות הופתעו לגלות שאינם כלולים בפעילות המנהלת. אגב החלטת הממשלה, היישוב שבו רבע מהתושבים מתגוררים בבתים ללא מיגון נשארו מחוץ לתוכניות השיקום של עוטף עזה. זה מה שנקרא, מדיניות שוויונית חברתית. 

 

מתי נכנס מענק שיבה טופס הצהרה ביטוח לאומי

נכון ל 21/03/2024 הביטוח הלאומי מפרסם הודעה חשובה בנושא. מכיוון שתהליכי החקיקה טרם הסתיימו, הביטוח הלאומי עדיין לא יכול לשלם לזכאים שחוזרים לעוטף מענק שיבה בגובה מענק איכלוס עצמאי. 

בנק הפועלים מודיע על תרומה למכללת ספיר

בעמוד הפייסבוק של הבנק ראינו הודעה חשובה לסטודנטים במכללה. הפועלים מבשר ש"קרן פועלים לתקומה" של הבנק, אישרה מהלך תמיכה במכללת ספיר בהיקף של כ-10 מיליון ש״ח. הבנק יסייע בפיתוח ויישום תוכנית לימודים תלת שנתית חדשה במכללה. במסגרת התואר, והחל משנה הבאה הסטודנטים בספיר ייהנו מלימודים מעשיים של חקר האתגרים האזוריים החדשים ויפתחו פתרונות יזמיים לטובת שיקום העוטף. 

מתי תושבי הדרום יחזרו לבתיהם?. עדכון 29/01/2024

ראש הממשלה נתניהו קיים היום ישיבה בנושא החזרת תושבי הדרום לבתיהם. בישיבה השתתפו מנכ״ל משרד רה״מ, מזכיר הממשלה, מנכ״ל משרד האוצר, ראש מנהלת תקומה ונציגים נוספים. נרשמה התקדמות משמעותית בהיערכות לכך ונעשות התאמות אחרונות להתקדמות בנושא. ההחלטות יובאו בהקדם לדיון בממשלה.

מי מכהן בתפקיד ראש מנהלת תקומה?.

ראש המנהלת הוא תא"ל מיל משה אדרי

עוד באתר טופס שיבוץ לתושבי הדרום 2024 לרבות יד מרדכי ושדרות

מפגשי עבודה עם ראשי הרשויות בעוטף עזה

לפי האתר, המנהלת מקיימת פגישות עבודה שוטפות עם ראשי הרשויות שחתחת סמכותה. כזכור, לרשותה עומדים תקציבי ענק, מהגדולים במדינת ישראל, כל זאת על מנת לסייע לא רק לשקם את העוטף ביום שאחרי, אלא להביא אותו שוב למצב פריחה מתמיד וכינונו כאזור מפתח בישראל.

עכשיו באתר צור קשר עם המנהלת 

מה תקציב שעומד לרשות שיקום עוטף עזה?

כזכור, בסמוך לאישור ההקמה, אשרה הממשלה תקציב של כ 18 מיליארד שקלים. אז מה הבעיה?. התקציב נפרס על פני חמש שנות פעילות. החלטה זו מותירה את המנהלת עם תקציב של כ 3.5 מיליארד שח, בכפוף לקיצוצים ותוספות, ככל שיהיו.

עוטף עזה העבודה עוד רבה

עוטף עזה העבודה עוד רבה

צוותי העבודה של מנהלת תקומה

אדם וקהילה – יעסוק בסוגיות חינוך, בריאות, רווחה, שירותי מנהל אוכלוסין, טיפול בטראומה, 

בינוי ודיור – יעסוק בפתרונות דיור ותשתיות ראש שטח, הרחבת הבנייה בחבל התקומה  תוך שמירה על מרקמי היישובים 

תשתיות וסביבה – יעסוק בתשתיות-על נדרשות לטובת שיקום בר-קיימא וצמיחת חבל 'התקומה'  

צוות עסקים וחקלאות – יעסוק בפעילות העסקית וסוגיות נוספות כפי שינחה ראש המנהלת. בצוות יהיו חברים משרד העבודה, שירות התעסוקה, משרד הכלכלה והתעשייה, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, רשות האוכלוסין וההגירה, משרד הפנים, רשות מקרקעי ישראל ורשויות נוספות. 

מענקי איכלוס עצמאי 2024 ומענקי השיבה לחוזרים ליישובים הדרום

תקופת הזכאות לשהייה במקומות לינה במימון המדינה, לרבות מענק אכלוס עצמאי, הוארכה עד ליום 29.02.2024.

מענק שיבה לתושבי הדרום

תושבי הדרום המתגוררים ביישובים המרוחקים 4 ועד 7 ק"מ מרצועת עזה, שפונו מבתיהם ומשתייכים למועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב ושדות נגב, וכן תושבי יד מדרכי והעיר שדרות (להלן – "היישובים החוזרים"), זכאים, החל מיום 1.1.2024 ל"מענק חזרה" לצורך התארגנות והסתגלות בביתם. גובה המענק הינו 200 ₪ למבוגר ו-100 ₪ לילד, בעד כל יום, החל מיום 1.1.2024 ולא יאוחר מיום 29.2.2024.

חולית סופה ויישובי העוטף כולנו אתכם

חולית סופה ויישובי העוטף כולנו אתכם

אודות החלטת הממשלה להקמת המנהלת הסיבות והמטרות 

נוכח הפגיעה החמורה והנרחבת שנגרמה באזור עוטף עזה ולאוכלוסייתו במתקפת הפתע של החמאס ביום 7 באוקטובר 2023, שבעקבותיה החליטה ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי על נקיטת פעולות צבאיות משמעותיות, בהתאם לסעיף 40 לחוק-יסוד: הממשלה, בשל המלחמה שנכפתה על מדינת ישראל ("חרבות ברזל") ובמקביל למענים המידיים הניתנים על ידי משרדי הממשלה והגופים הממשלתיים הרלוונטיים, הוחלט על ידי הקבינט החברתי-כלכלי ביום 19 באוקטובר 2023 על הקמת מנהלת לשיקום ולפיתוח חבל התקומה ואוכלוסייתו.