ספרים מומלצים בנושא מדע פופולרי

ספרים מומלצים בנושא מדע פופולרי

מדפי הספרים עמוסים בעשור האחרון בספרים בנושאים מדעיים בשפה פשוטה ונגישה לכלל הציבור המאפשרים הצצה לנושאיים מדעיים מרתקים. בכתבה זו נעסוק ספרים מומלצים בנושא מדע פופולרי

ספרים מומלצים בנושא מדע פופולרי

מבחינתי היה זה הספר המשפט האחרון של פרמה מאת סיימון סינג שפרץ את התודעה בנושא ספרי מדע פופלרי . הוא תאר בצורה מרתקת את ההיסטוריה של החידה המתמטית בגוון ספרותי של ספר מתח מרתק. כמעט 20 שנה אחרי שיצא הוא בבחינת שער הכניסה לספרות המדע . 

ספרים מומלצים בנושא מדע פופולרי

ספרים מומלצים בנושא מדע פופולרי unsplash

לאלף את האין סוף סיפורה של המתמטיקה מאת איאן סטיוארט 

חידות האין סוף מתחילה סימן פשוט ∞ המסמן את האין סוף המתמטי. הספר הוא מחקר היסטורי כמעט בלשי אחר גילוי המתמטיקה . שאלות כמו מי המציא את האפס , שלא בשימוש בני המאיה לדוגמא , ושאלות נוספות אודות עקרונות יום יום שנראים לנו כל כך מובנים על אך שרובם נוצרו והוגדרו פני כ 4000 שנה.

ספרים מהסוג הזה יכולים לרתק אותך למשך סוף שבוע שלם ולהחליף בילוי מול מסך הטלויזיה . סטיוארט שכתב ספרי מדע פופלרי ומתמטיקה לציבור הרחב מייטיב לתאר את ההיסטוריה של מתמטיקה דרך ההווה שפוגש אותה לגילויים בתחום מולקולות ביולוגיות עם הרבה הומור וגיחות ספרותיות מלאות הומור. 

סיימון סינג תולדות ההצפנה

חזרנו לסיימון סינג . אולי הסופר המוכר ביותר בתחום מדע פופלרי. Simon Lehna Singh נולד באנגליה אליה הגרו הוריו מהודו ואולי נח להקביל את דרכו לזו של סריניוואסה רמנוג'אן ועמד במרכז הסרט האיש שידע אינסוף.

אבל לא . זו טענה ללא הוכחה . מדובר בספר תיעודי בסגנון בלשי ומרתק אודות תולדות המצפינים והמפענחים ממצרים העתיקה ועד פיזיקת הקוונטים.

אם בחידה של פרמה עוסק סינג בחידה המתמטית ששיגעה את המוחות המבריקים ביותר בעולם במשך 358 שנים והתמודדו מול חידה שכל אחד בזמנו לא היה יכול לפתור אותה עם הכלים שהיו קיימים , הריי שסודות ההצפנה הוא ספר על שוטרים וגנבים. הספר מתחיל בסיפור המופן של מרי מלכת הסקוטים , אחת הדמויות המרתקות בהיסטוריה ומי שזכתה לשיר אלמותי מאת מייק אולדפילד never going to get to france ומסתיים בתאוריה לגבי סיום היכולת של האדם להרחיב את מחקר הצפנים.