פתיחת עוסק פטור באינטרנט באתר רשות המיסים חינם ומהיר

פתיחת עוסק פטור באינטרנט באתר רשות המיסים חינם ומהיר

45,000 תיקים לעוסק פטור משתלום מס ערך מוסף נפתחים מדי שנה בישראל. בחלק מהמקרים מדובר בשכירים העוסקים בעבודה נוספת. כעת ניתן לבצע פתיחת עוסק פטור באינטרנט באתר רשות המיסים חינם ומהיר. מידע למייצגים.

פתיחת עוסק פטור באינטרנט

פתיחת עוסק פטור באינטרנט

פחות טפסים יותר אונליין באתר מס הכנסה  

רשות המסים משיקה שירות מקוון חדש לפתיחת תיק עוסק פטור במע"מ ובמס הכנסה. כל זה נעשה בממשק אחד וללא צורך בהגעה למשרדים או פגישה עם פקיד שומה.

מי יכול לפתוח עוסק פטור ולא לשלם מס ערך מוסף 

השירות החדש מאפשר לעוסקים פטורים חדשים לפתוח תיק באתר הרשות, בכל מערכי המס הנדרשים. המעבר לאינטרנט נעשה כחלק מהרחבת עולם הדיגיטלי של הרשות לעסקים ולציבור. התנאים לכך שמס הכנסה יכיר בך בתור עסק פטור :

  • מחזור העסקאות השנתי הצפוי לא יעלה על הסכום הקבוע לאותה שנה, כפי שקבוע בהוראות חוק המע"מ לעניין עוסק פטור בשנת 2022 כ- 100,000 שח.
  • העסק אינו נמנה על העיסוקים המפורטים בתקנה 13 לתקנות מס ערך מוסף (רישום), הקובעת סוגי עיסוק המחייבים פתיחת תיק עוסק מורשה.

כמה עולה לפתוח תיק במס הכנסה ? פתיחת עוסק פטור באינטרנט

כאשר אנו פונים לשירות האונליין של מס הכנסה, למעשה השירות בחינם. מצד שני, אני תמיד ממליץ להתייעץ עם איש מקצוע על מנת שלא ליצור טעויות יקרות בתהליך. כאשר פונים למייצג ברשות המיסים, השירות כרוך בתשלום של כ -1000 שח פלוס מעמ וכולל גם את הדוח השנתי.

מי לא יכול לפתוח תיק פטור בלי מע"מ במס הכנסה ?

  • למשל, מקצועות חופשיים: עורכי דין, רואי חשבון ואחרים

עסקים הזכאים על פי חוק מע"מ להירשם כעוסק פטור יכולים כעת להגיש בקשה מקוונת לפתיחת תיק ברשות המסים. . לאחר הזדהות ( שם משתמש וסיסמא + OTP ׂ)  וכניסה למערכת.

היישום לפתיחת תיקים במס הכנסה, מאפשר את הגשת המסמכים הנלווים הנדרשים לצורך הגשת הבקשה. מגיש הבקשה יכול לסרוק מסמכים בסורק או באמצעות הטלפון החכם.

העלאת מסמכים וטפסים באתר מס הכנסה מייתרת את הצורך בהגעה פיזית למשרדי המס השונים. לאחר בדיקת הבקשה ואישורה, תבוצע פתיחה של התיקים באופן אוטומטי ומיידי במערך מע"מ. בנוסף יבוצע תהליך דומה במערך מס הכנסה וגם במערך הניכויים (במקרים הנדרשים).

לפתיחת תיק ברשות המיסים פטור זעיר ללא מע"מ