הגשת בקשה לתו נכה באופן מקוון באתר משרד התחבורה

הגשת בקשה לתו נכה באופן מקוון באתר משרד התחבורה

יישום חדש של משרד התחבורה מאפשר לזכאים, להגיש בקשה לקבלת תו נכה לרכבים. באמצעות תהליך עבודה וטופס אונליין. כך מתנהל בישראל תהליך הגשת בקשה לתו נכה באופן מקוון. היכם מגישים?. באתר משרד התחבורה.  מדריך מעודכן, כניסה לאתר המשרד, שם משתמש וסיסמא לבקשת תג נכה לרכב. צפו בסרטון בסוף העמוד! מעבר להנפקת תו בסוף הכתבה.

הגשת בקשה לתו נכה באופן מקוון באתר משרד התחבורה

הגשת בקשה לתו נכה באופן מקוון באתר משרד התחבורה

האם כעת יהיה יותר קל להנפיק תג נכה לרכב

כמעט כל זכאי לתו חניה או תג נכה לרכב מכיר את התהליך המייגע הכרוך בהגשת טפסים לקבלת אישור רכב נכה בישראל. לאחר הכרת של הרשויות המאשרות, נדרשים הזכאים לגשת למשרד התחבורה לסניף הקרוב, לקבוע תור, להגיש טופס, עוד טופס וכו. המצב הגיע לידי כך שלא מעט ישראלים מדעיפים לפנות לחברות מימוש זכויות או חברה מקצועיות להנפקת תווי נכה.

בחודש נובמבר האחרון פרסמה עמותת נגישות ישראל עצומה הקוראת לממשלה להתחייב לשינוי משמעותי של חוק הנכים, שיקבע עדיפות למוגבלי ניידות בקריטריונים לזכאות לתו חניה לנכים. העצומה נוסחה בשיתוף עם ארגוני נכים נוספים, ביניהם גם ארגון נכי צה"ל, שביקשו לכונן רפורמה בנוגע לחניות הנכים, בבקשה שהחוק יכלול הגדרה ברורה לזכאות לקבלת תו חניה לנכה לאנשים עם מוגבלות שעבורם הוא נחוץ ומתחייב.

היישום החדש של משרד התחבורה הגשת בקשה לתו נכה באופן מקוון

רוצים להנפיק תג חניה לנכה? לבקש החזר אגרה או לעדכן את מספר הרכב המשויך לתג? מהיום, כל השירותים בנושא תג חניה לנכה זמינים בטופס מקוון אחד באתר משרד התחבורה. למעוניינים, שמורה האפשרות לשלוח בקשות לשינויים גם באמצעות הדואר.

הטופס החדש מנגיש בצורה ברורה את השירותים השונים וכך מונע אפשרויות לטעויות בעת הגשת הבקשה. הטופס המקוון מקצר משמעותית את משך הטיפול בבקשה ומשפר את השירות לציבור הנכים הזקוקים לתג.

מהיום ניתן להגיש בקשה מקוונת לנושאים הבאים:

  • הנפקת תג חניה לנכה, לאגרת רישוי מופחתת עבור רכב המשויך לתג
  • להשלים מסמכים הנדרשים לבירור מצבו הרפואי של הנכה
  • לעדכן את כלי הרכב המשויכים לתג, להודיע על אובדן או גניבה של תג או להגיש בקשה לביטול התג.

אתר משרד התחבורה הגשת טפסים אונליין

מהלך זה מצטרף לשורה של צעדים שבוצעו בשנתיים האחרונות במטרה להקל על ציבור הנכים. בין היתר, הונגשו שירותים מקוונים, בוטלה הדפסת מספר הרכב על גבי תג החניה לנכה. בנוסף הונפקו תגי חניה לבעלי זכאות מביטוח לאומי. כמו כן, מאגר כלי הרכב הזכאים לתג חניה לנכה הונגש ללא עלות לפקחים ברשויות המקומיות ולבעלי חניונים. מהלכים אלה ביטלו את הצורך בבקשת תג חניה חדש בעת החלפת רכב, וקיצרו משמעותית את זמן ההמתנה לתג.

לתחילת תהליך הגשת בקשה לתו נכה לרכב

צפו בווידאו ההדרכה החדש כך תנפיקו ותדפיסו תו לרכה עבור נכים מאתר משרד התחבורה