ניתוק מחברת תקשורת 40 אלף מנויים נותקו במבצע מיוחד

ניתוק מחברת תקשורת 40 אלף מנויים נותקו במבצע מיוחד

40 אלף "מנויים רדומים" נותקו מאז החל משרד התקשורת במהלך לחיסול התופעה – כך עולה מהנתונים שרוכזו עד כה בידי משרד התקשורת. מנויי החברות שרוצים להתנתק מחברות אינטרנט או טלוויזיה שימו לב לזכויות. לא נתקו אתכם? פנו למשרד התקשורת. משרד התקשורת הוציא היום מכתבים לחברות התקשורת בישראל בדרישה להאיץ את ניתוק המנויים המחויבים ללא ידיעתם.

ניתוק מחברת תקשורת 40 אלף מנויים נותקו במבצע מיוחד

ניתוק מחברת תקשורת 40 אלף מנויים נותקו במבצע מיוחד

בדומה לתופעת הכספים הרדומים בישראל, שבו מאות אלפי ישראל לא יודעים על קיום חסכונות בחברות ביטוח וקרנות פנסיה או על ירושות של הורים ומורישים, בישראל ישנה גם תופעת המנוי הכפול. אותו ישראלי שבקש לחסוך כמה שקלים. התנתק מחברה אחת ועבר לשנייה, אולם ממשיך לשלם גם לספק הישן.

משרד התקשורת עובד עלינו בעיניים?

ביום שמשרד התקשורת, או משרד התשקורת או שנהוג לכנות אותו, ירצה לקדם הוגנות ציבורית צרכנית בתחום התקשרות זה היהי הרבה יותר קל מלפרסם הודעה באתר המשרד. כל מה שהוא צריך לעשות זה להתקין תקנה לקביעת מספר טלפון לניתוק מנויים, עם מחויבות לזמני מענה כמו במכירות. חושבים שזה יקרה? תחלמו שוב.

מיגור תופעת "המנויים הרדומים" שמלשמים כפול ולא יודעים

בתחילת חודש אוגוסט 2020 משרד התקשורת פתח במהלך שמטרתו מיגור תופעת "המנויים הרדומים" – המשך תשלום עבור שירותים שהצרכן אינו צורך, וכן שאינו מודע להמשך החיוב עבורם. כך למשל, צרכנים שעברו משירותי אינטרנט של חברה אחת לאחרת והמשיכו לשלם גם לחברה שעזבו, כך שנוצר תשלום כפול על שירות שהצרכן לא משתמש בו. היום, לאחר שהגיעו למשרד נתונים על אודות הטיפול של החברות בתופעה, המשרד פנה לחברות שוב בדרישה להאיץ את הטיפול, ולהביא לסיום התופעה במהירות.

לא הצלחתם להתנתק מהכבלים או מהאינטרנט? משרד התקשורת יעשה זאת עבורכם!

במסגרת פעולות המשרד להפסקת התופעה, המשרד פנה לחברות התקשורת בדרישת מידע לקבלת מספר המנויים הרדומים, שבמסגרתה גם נדרשו החברות ליידע את המנויים הרדומים ולנתק אותם משירותים שאינם נצרכים על-ידם. בחודשים האחרונים החלו החברות לפעול לצמצום התופעה.

נכון להיום, עולה כי הפעולות שבוצעו באופן וולנטרי על-ידי החברות לא הביאו לתוצאות מספקות. משרד התקשורת נחוש להביא לסיום התופעה, וממשיך בעבודת המטה המקצועית לבחינת אפשרויות שונות להפסקת התופעה באופן מוחלט.

עד כה טופלו כ-40 אלף מנויים רדומים, המהווים כ-25% ממספר המנויים הרדומים שדווחו למשרד בשלב זה. נציין כי המשרד מוביל במקביל את רפורמה ב-ISP (ביטול הפיצול בין ספק לתשתית), שתביא בין היתר למיגור התופעה, אז התשלום ירוכז תחת חברה אחת בלבד ולא יפוצל לתשתית ולספק.

הוט ניתוק מנוי – לחצו כאן