כמה זמן אפשר לקבל אבטחת הכנסה

כמה זמן אפשר לקבל אבטחת הכנסה

גולשים רבים פונים אלינו בשאלה כמה זמו משולמת גמלת הבטחת הכנסה של ביטוח לאומי . או בקיצור כמה זמן אפשר לקבל אבטחת הכנסה מביטוח לאומי .  באתר הביטוח הלאומי תחת הכותרת תקופת הזכאות לקבלת קצבת הבטחת הכנסה ( נקראת גם אבטחת הכנסה ).

אין הסבר על משך הזמן שמקבלים את הגמלא . האתר מפנה לרשום בחוק . אולם ישנן התניות להפסק תשלום קצבת הבטחת הכנסה ובעיקר מדובר על סירוב לקבל הכשרה מקצועית של ביטוח לאומי או נסיעה לחול . אתר מידע ביטוח לאומי זכויות ביטוח לאומי החזרי מס הכנסה איתור כספים אבודים

מקבלים כסף מביטוח לאומי?. שימו לב כמה זמן רצוף את בחו"ל! כמה זמן אפשר לקבל אבטחת הכנסה

יציאה לחול לחודש שלם  – למעט נסיעה ראשונה  ומקרים יוצאי דופן של טיפול רפואי או יציאה למכה בחאג', פעם ראשונה בחיים לתקופה של עד 23 ימים אינה שוללת זכאות לקצבה, גם לדורש עבודה שהחסיר ימי התייצבות.

למי מגיע קצבה כפולה החל משנת 2023 התקנות החדשות של וועדת העבודה והרווחה

 הוועדה, בראשות יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר, העבירה תקנות חדשות ששוות לכם הרבה מאד כסף. מדוע חשוב לדעת את הזכות החדשה?. היא מאפשרת קבלת כפל קצבאות ומענקים. במסגרת ההחלטה, אם מדובר בהורה עצמאי הזכאי לקצבת הבטחת הכנסה וגם למענק עבודה, המדינה וביטוח לאומי לא יקזזו מהקצבה הסכום של מס הכנסה שלילי וישלם לו כפל קצבאות.

 

לפי חוק הבטחת הכנסה, התשמ״א–1980 הפסקת תשלום גמלא הבטחת הכנסה סעיף 18

המוסד לביטוח לאומי רשאי להפחית, להשהות או לשלול גימלה למי שהפר ללא צידוק מספיק הוראות שניתנו לו בקשר להכשרה מקצועית או לשיקום מקצועי או למי שנהג בדרך שמן המפורסמות הוא כי היא עלולה למנוע את החלמתו או החזרת כושר עבודתו או לעכב בעדו

הבטחת הכנסה  , להבדיל מהשלמת הכנסה  שהיא קצבה חלקית המשולמת לאנשים שהכנסתם מעבודה או ממקור אחר נמוכה מרמת ההכנסה המינימלית הנדרשת למחיה , היא קצבה מלאה  של ביטוח לאומי  המשולמת לאנשים שאינם מסוגלים להבטיח לעצמם הכנסה מעבודה.