בדיקת חשבון מוגבל בנק ישראל

בדיקת חשבון מוגבל בנק ישראל

בשנתיים האחרונות גדל מספר הצקים החוזרים . אם נוסיף לכך את חוק המזומן שנכנס לתוקף בשנת 2019 הריי שהשימוש בצקים מוסיף לסיכוני האשראי במשק של בעלי עסקים ואנשים פרטיים . תאיך בודקים חשבון מוגבל בבנק ומה זה אומר ?  הצוות הכלכלי שאת אתר טופס אתר הטפסים החכמים של ישראל מביא לכם כתבה מיוחד ומדריך לבדיקת ואיתור של חשבונות מוגבלים וצק'ים חוזרים וכיצד ניתן להימנע מביצוע עסקאות מול גורמים אשר חשבון הבנק שלהם הוגבל וייתכן שלא יוכלו לעמוד בהתחייבות כלכלית שנתנו לכם – בדיקת חשבון מוגבל בנק ישראל.

בדיקת חשבון מוגבל בנק ישראל

בדיקת חשבון מוגבל בנק ישראל

מה זה חשבון מוגבל ? בדיקת חשבון מוגבל בנק ישראל

חשבון מוגבל בבנק ישראל מוגדר ככזה אם במשך שנה חזרו בחשבון לפחות 10 שיקים . עד כמה התופעה בישראל נפוצה  ? מספר שיש מאות אלפי חשבונות מוגבלים בבנקים בישראל. בשנת 2016 היו בישראל 270,000 חשבונות מוגבלים. 

המשמעות של חשבון מוגבל ולקוח מוגבל

המשמעות העיקרית של בעל חשבון מוגבל , גם בשנת 2019 ובטח בשנת 2020 עם רגולציה עמוקה יותר בתחום האשראי והתשלומים במשק ,  היא פגיעה ביכולת שלו לקבל אשראי בנקאי. אומנם יש חברות שמתמחות במתן הלוואות לבעלי חשבונות מוגבלים בבנק , בעיקר כנגד שעבוד מכונית או בית , אך חלק לא מבוטל מבעלי חשבון מוגבל מתנהלים בתחום האשראי באמצעות חשבון בנק מוגבל ביכולתו וממילא יכולתם להתחייב על הוצאות עתידיות כגון תשלום שכר דירה הן מוגבלות. 

  1. בעל חשבון מוגבל אינו יכול למשוך שיקים ואינו יכול לתת שיקים לצד שלישי
  2. הבנק לא יכבד את השיקים של בעל חשבון מוגבל גם אם נשארו לו שיקים טרם ההגבלה
  3. לבעל חשבון מוגבל , כל עוד לא הוסרה ההגבלה אסור לפתוח חשבון בנק חדש וממנו להפיק שיקים
  4. לקוח מוגבל אינו יכול להתמנות למיופה כוח או למורשה חתימה בחשבון חדש שנמשכים עליו שיקים

צ קים חוזרים חשבון מוגבל

צקים חוזרים הם אחת המכות הגדולות במשק . במטרה לצמצם את התופעה הזו ולהביא את בעל החשבון המוגבל להבראה , מצמצמים את יכולתו לקבל אשראי ולפזר צקים. מצד שני הוא עדיין יכול להנפיק כרטיס אשראי לחיוב מיידי או להנפיק כרטיס אשראי של הדואר ולהפקיד בו כסף ולהתנהל עם כרטיסי אשראי . מציאות מסובכת . 

איתור חשבון בנק לפי תעודת זהות

בנק ישראל באמצעות אתר האינטרנט של בנק ישראל , בדומה להר הכסף , הר הביטוח והר הכספים האבודים בבנקים מאפשר לאתר חשבונות מוגבלים ולהפיק אישורים שונים של לקוחות וחשבונות מוגבלים ולבצע איתור חשבונות מוגבלים בשתי שיטות עיקריות 

 

בנק ישראל חשבונות מוגבלים

שיטה ראשונה היא בדיקה של צק חוזר באתר בנק ישראל. 

למה חשוב לבדוק אם לצ'ק יש כיסוי ? בלא מעט מקרים בדיקה פשוטה חינם יכולה למנוע מפך נפש ונזק כלכלי.

לפני שאנו מספקים תמורה ללקוח מוכר או קבלת שכר דירה או צ'ק ערבון. במקרה זה יש להיכנס לאתר בנק ישראל ולהקיש את פרטי הצק וקבל מידע האם החשבון מוגבל או חשבון מוגבל בנסיבות מחמירות ניתן להזמין בדיקת רקע על חשבון מוגבל של לקוח פוטנציאלי שלכם באמצעות תיבת הקשר 

צילום מסך מתוך אתר בנק ישראל 

בדיקת חשבון מוגבל בבנק הפקת אישורים 

במקרה זה יש להצטייד במספר תעודת זהות של בעל החשבון שנבדק .

בתאריך הנפק תעודת הזהות של בעל החשבון וכן את מספר החשבון והבנק שאותו רוצים לבדוק.  חיפוש חשבון מוגבל מסוג זה מצריכה שיתוף פעולה של בעל החשבון הנבדק והיא מורכבת יותר אך התוצאות מאפשרות לקבל תמונה מדויקת אודות חשבון מוגבל.

ניתן לעיין גם ברשימת פושטי רגל מעודכנת יומי. 

עורך דין להוצאה לפועל עורך דין לחשבון בנק מוגבל 

באמצעות שירותי האתר ניתן לקבל שירות מעורכי דין ברחבי הארץ המתמחים בהסרת הגבלה מחשבון בנק מוגבל או בהסדר חובות מול בנקים והוצאה לפועל . השירות עצמו כרוך בתשלום אך שיחת הייעוץ הראשונית אינה כרוכה בתשלום ! 

[si-contact-form form='3']