מתי צריך לעשות תיאום מס 2024

 מתי צריך לעשות תיאום מס 2024 

כאשר עובדים ביותר מאשר עבודה אחת או כאשר משלבים בין מספר מעסיקים ( שכר אומנים לדוגמא ) יש לבצע באופן מידי תיאום מס. בתחילת שנת המס החדשה שלחה רשות המיסים הארכת אישור תוקף לאלו הקיימים. אף על פי כן חשוב לבדוק את שהאישורים הקיימים תואמים למציאות העבודה בהווה. מתי צריך לעשות תיאום מס 2024 כתבה מיוחדת של אתר המיסים.

מה קורה עם האישורים של השנה הקודמת?. האם האם תקפים לשנת 2024?. תיאומי מס שהונפקו במהלך שנת 2023 להורים לילדים בגיל 6 עד 12, ותוקפם הוגבל עד ל-31.5.2023 או 28.2.2023, יהיו בתוקף עד תום שנת 2023 או עד למועד מאוחר יותר בהתאם להודעת הרשות ואין צורך לערוך תיאום מס חדש.

שכירים ביותר מאשר מקום עבודה אחד 

המקרה הנפוץ של חידוש תאום מס הכנסה הכנסה הוא של שכירים שמועסקים ביותר מאשר מקום עבודה אחד. זה יכול להיות חצאי משרות , כמו למשל מרצים או מי שמעביר חוגים במסגרת מתנ"ס או יועצים שמקבלים שכר באמצעות תלוש ולא באמצעות חשבונית מס. במידה ואתם מקבלים שכר אומנים יש לוודא שיש לכם אישור תקף לשנה החדשה.

עוד באתר קצבת נכות 2024 ביטוח לאומי כמה מקבלים

 

במקרה כזה לאור תקנות מס הכנסה ממשכורת ושכר עבודה חייבים לבצע תיאום מס על מנת להימנע מתשלום מס שולי גבוהה. בכל מקרה יש למסור את האישור לתיאום מס למעסיק שבו השכר יותר גבוהה ובסוף שנת המס להגיש דוח שנתי ולדרוש הפרשי מס הכנסה ככל שיהיו.  פעולת השלמה זו נקראת החזרי מס. מומלץ להגיע בשעות קבלה מס הכנסה לפקיד שומה על מנת להיות בטוחים שנושא המס מוסדר כראוי.

שכיר שהוא גם עצמאי תיאום מס 

לא מעט עובדים במשק מוגדרים כבעלי הכנסה מבוזרת. חלק נובעת מההעסקה כשכירים בחלק או בכל השנה וחלק מההכנסה נובעת מהכנסות עבור שירותים וסחורות. עולם האינטרנט שחדר לחיינו רק הגדיל את מספר המועסקים המבוזרים. במקרה כזה מומלץ לבצע תיאום מס הכנסה באמצעות מייצג מורשה. עובדים אלו נדרשים לרוב גם להציג אישור ניהול ספרים ואישור ניכוי מס במקור על מנת שהלקוח יוכל לבצע תשלומים לפי חוזה העבודה.

אתר אישי רשות המיסים כניסה עם קוד חד פעמי

במקרים שתהליך תיאום המס לא הושלם, המערכת תשמור טיוטה של הנתונים שהוזנו על ידכם, ובכניסה חוזרת תאפשר לכם להמשיך מנקודת העצירה, או להתחיל מחדש.
בכל כניסה מחדש למערכת יוצגו לכם האישורים שהונפקו בתיאום המס האחרון שערכתם בשנה זו.

טלפון מוקד המידע של מס הכנסה 

חשוב לזכור שיש להסדיר את נושא המיסוי מול רשות המיסים. מתי צריך לחדש?.  בתחילת שנת המס 2024.

יש לכם שאלות בנושא מיסוי?. בכל מקרה של שאלות רצוי להתייעץ עם פקיד שומה או מוקד מס הכנסה. איך מתקשרים לרשות המיסים?.

טלפון  4954* (*מסים), 1-222-4954, 02-5656400. או באמצעות דוא"ל: mokedreshut@shaam.gov.il. שעות פתיחה  בימים ראשון עד חמישי שעות 8:15 – 16:00.

טפסים מקוונים. ביטוח לאומי רשות המיסים. היכם יש טפסים להורדה?. אתר הטפסים הישראלי מאות טפסים מקוונים להורדה ישירות למחשב ולטלפון. מה עוד באתר?. טיפים חשובים בנושא החזרי מס מימוש זכויות ביטוח לאומי החזרים מחברות הביטוח וטפסים משפטיים להורדה